tisdag 5 februari 2013

Snabba ryck

Tog en sväng till hagen idag så att Zeke skulle få springa av sig. Det var för en gångs skull passande väder för det; sol och inte allt för kallt. Till en början sprang han som en dåre. Sen ville han helst ligga i solen och äta på sin pinne han hittat.
 

Har man väl hittat en pinne som man tycker om så vill man inte lämna ifrån sig den. Han hade helst velat ha med den hem, men det är inte tillåtet.
 
Igår kväll beslutade jag mig för att nä nu är jag trött på glasögon. Jag vill ha linser. Bokade en tid och kunde komma dit redan idag så nu är synundersökningen gjort. Fick veta att en promille av alla som vill ha linser har skador på ögonen som gör att man kanske inte kan ha linser. Ett test gjordes och givetvis var ju jag en av de här 1/1000. Blev gulfärgad i ögonen och ett nytt test gjordes. Som tur var så hade jag ett gammalt ärr som var läkt så det var inga problem. Följande dagar ska jag öva på att peta mig i ögonen utan att blinka. Kan ju bli spännande! Sen blir det linsövning hos optikern. Skönt om man kan slippa glasögonen iallafall.
 
 

2 kommentarer:

  1. Var det du som lämnade hälsningen om = Osäker matte, så osäker hund på bloggen vår?

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har inte lämnat någon kommentar på din blogg.

    SvaraRadera