lördag 4 maj 2013

En skön lördag

Planen för dagen var att göra sommarfint på balkongen. Sagt och gjort. Begav mig mot Blomsterlandet för lite inköp av blommor och jord. Att det ska behöva vara så svårt att välja blommor! Irrade runt flera varv i butiken och ändrade mina planer ett antal gånger innan jag hittade något som blev bra. Väl hemma igen var det dags att städa balkongen och slänga alla gamla blommor och annat som blivit kvar över vintern. Sen plantering. Tycker det färdiga resultatet blev riktigt bra. Nu hoppas jag bara att det inte fryser på mer för blommorna tål inte frost!
 
 
När balkongen var sommarfin gick jag över till utresning i garderoberna. Var ett tag sen sist så fem överfulla påsar fick jag ihop. Dessa skänktes till Afrikahjälpen eller vad det nu hette. Hoppas de har användning även för den tjocka dunjackan.
 
Sen ska ju Zeke ha lite kul också. Det får man inte glömma bort. Vi tog en sväng till fårhagen. Förmodligen sista gången för säsongen för nu borde fåren snart släppas på bete. Snart börjar ju dock badsäsongen så då får det bli stranden istället.
 



 
Lycka är att få leka i grönskan en vacker vårdag!
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så fint det stora kortet var!

    /Systeryster

    SvaraRadera
  2. Underbara blomster och så mysigt ni har det på eran balkong. Här har man inte hunnit fixa nått, får skylla på den sena våren, eller, fnittrar.

    Underbara bilder på skönheten också och här gillas också den stora bilden, ser så glad ut så :)

    Kram

    SvaraRadera