söndag 20 januari 2013

På banan igen

Efter en tids frånvaro från både bloggen och ibland även omvärlden, känner jag nu att jag kommit tillbaka på banan igen. Det nya året fick en hektisk början minst sagt. Innan jul blev jag sjuk. Fick influensan eller något liknande och var fruktansvärt trött. Det här fortsatte sedan en bit in på det nya året och när jag väl hade tillfrisknat så stannade tröttheten kvar. Känner mig fortfarande trött och skulle kunna sova mest hela dagarna om det bara hade gått. Nu gick ju tyvärr inte det då tentorna hopade sig. Det blev mycket plugg dagarna långa, men nu har jag klarat av två tentor på en vecka. Känns oerhört skönt att det är över nu och att man kan börja slappna av igen.
 
Direkt efter tentan i lördags åkte vi iväg till syster med familj som hade bjudit in till middag. Det var mycket trevligt och hon hade lagat väldigt god mat. Runt midnatt åkte vi till mamma och pappa där vi skulle spendera natten. Det var skönt att gå och lägga sig efter en lång dag vill jag lova! Huvudet hade gett upp redan tidigare under kvällen, vilket brukar vara en vanlig biverkning efter en tenta.
 
Idag vaknade vi då upp på landet. Zeke var överlycklig. Springa och busa i trädgården är det bästa han vet. Dessutom är det ju en massa snö, vilket gör det hela ännu roligare. Efter bus blev det en långpromenad och sen var han trött. Väl hemma i stan igen gällde det att få i honom kvällsmaten innan han somnade. Vet sedan tidigare att har han väl gått och lagt sig så är han inte så sugen på att äta sen. Maten slukades och sen var det soffläge som gällde för honom.
 

 
I morgon ska jag återvända till skolbänken. Efter att ha läst på distans sedan i somras är det nu dags att börja gå på föreläsningar och att spendera tid i labbet igen. Kan inte påstå att jag är överlycklig över detta. Trivdes väldigt bra med att sitta hemma och plugga. Dessutom är det givetvis lättare att plugga hemifrån när man har hund. Nu gäller det dock att ställa om sig. Zoonoser är det jag ska lära mig allt om (sjukdomar som överförs mellan djur och människa). Det kan vara intressant eller så är det alldeles övermäktigt. Det beror på om vi ska gå in på cellnivå eller inte. Förmodligen är det ju det som gäller. Bara att börja ladda om batterierna.
 
 

1 kommentar:

  1. Härligt att du fixade det trotts att du mår som du mår och Zeke går det då ingen nöd på även om han skulle till och hoppa över ett målmat. Här krubbas inte varje dag, bara när man är väldigt hungrig och dom överlever… heller smal än fet hund.

    Det låter väldigt intressant men också tungt. Men du fixar även detta ska du se… Lycka till. Kramiz

    SvaraRadera