måndag 15 april 2013

Är det sant att våren äntligen kommit?

Helgen som gick spenderades på landet med bland annat grillning, vaxning av bilen (pappas förtjänst), urstädning av bilen invändigt, skogspromenad, räfsning och ett litet kosläpp.
Man kan säga att resultatet av helgen blev en otroligt fin bil, en mycket trött hund och en blåsa i höger handflata.
 
Kosläpp ja. Det är roligt att se när morbrors djur får komma ut i vårsolen för första gången efter en lång vinter uppbundna i ladugården. Till en början fick två mammor och deras kalvar komma ut. De andra får vänta ett tag till. Mammorna gjorde upp om vem som var starkast medan kalvarna hoppade och studsade av glädjefnatt. Så söta så!
 
Lördagen bjöd på helt underbart väder. Varmaste dagen hittills efter en väldigt lång vinter och detta firades med mycket tid utomhus och fika i de nyutplockade trädgårdsmöblerna. Då fick man hopp om att det kommer en sommar till slut trots allt.
 
Igår kväll skickade jag in min ansökan till höstens kurser i sista stund. Känner mig nöjd över valen, men hoppas så klart att jag kommer in på de kurserna som jag helst vill gå. Ansökan skickades till Linnéuniversitetet, Högskolan i Dalarna, Lunds universitet och Högskolan i Skövde. Förhoppningsvis blir det på distans. Det tycker Zeke och jag är skönast för då kan vi umgås hemma. Lite tråkigt är det dock att man inte ska gå med klassen mer. Nu när man skriver examensarbete träffar man ju inte någon förrän redovisningarna och examen och sen kanske aldrig mer.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar