torsdag 25 april 2013

Klart hunden ska ha en koja!

Sen sista inlägget har vi hunnit med en hel del som vi inte haft tid eller ork till att berätta om..
 
Vi har plockat blåsippor
 
 
Zeke har tvättat barnöra som vanligt.
 
 
En regnig och tråkig dag byggde vi en koja till Zeke i soffan. Mycket omtyckt!
 
 
Vi har haft strömavbrott. Det var mysigt en stund då man fick tända ljus, men sen tröttnade man ganska snabbt och ville ha strömmen tillbaka! När man bodde på landet kunde det ju hända att det var strömlöst under flera dagar i sträck, men numera är man ju lite bortskämd och klarar knappt en kväll i mörker.
 
 
Vi har under veckan dessutom lyckats bli halvt blinda Zeke och jag. Under en kvällspromenad hittade Zeke en lampa i marken som han tyckte var väldigt intressant. Han stod länge och luktade på den och när jag skulle se efter vad som var så intressant upptäckte jag hur starkt ljuset var. Såg stjärnor länge efteråt och jag misstänker att Zekes stjärnor var desto fler och större än mina.
 
 
Vi har ju så klart hittat på en massa annat också, men det är ju inte lika roligt att berätta om våra promenader, träningen, skrivandet på examensarbetet och allt annat som sker hela tiden.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar