torsdag 30 januari 2014

På bättringsvägen (förhoppningsvis)

Zeke har inte haft fler krampanfall (peppar, peppar) sen han lades in på sjukhuset. Det har varit lite svårt att slappna av. Först var man beredd på ett anfall hela tiden. Under natten har jag vaknat flera gånger och lyssnat. När jag sen vaknade klockan åtta var jag otroligt glad att natten gått så bra. Nu känner man sig lite mindre nervös, men stesoliden har jag alltid i närheten ifall att. Hoppas verkligen att det fortsätter så här!

Han har flera biverkningar från epilepsimedicinen; ökad törst, ökad urinproduktion, yrsel och därmed ostadighet och förmodligen försämrad syn (eventuellt dubbelseende). Det är ju trots allt narkotikaklassad medicin. En av biverkningarna som vi gärna behåller är ökad aptit. Zeke som aldrig varit bra på att äta slänger nu i sig maten på en halv minut. Det är skönt! De andra biverkningarna får gärna försvinna när han vant sig vid medicinen.

Apropå medicinen. Blev ganska irriterad igår när jag skulle hämta ut den på apoteket och fick veta att närmsta apotek som hade den på lager var i Västervik, 16 mil bort. Var tydligen en ny medicin som veterinären börjat med så därför fanns den inte i lager. Man tycker ju att veterinären kunde kontrollera så att den finns innan hon skriver ut den. Alternativt ge oss tabletterna vi behöver tills vi kan hämta ut på apoteket. Problemet var ju nämligen att han var tvungen att ha dem samma kväll. Eftersom jag var på apoteket sent på eftermiddagen var det jour hos veterinären. Detta betyder att vi var tvungna att ytterligare en gång ringa jourtelefonen (kostnad=200 kr) för att fråga om vi kunde åka ut till dem (ytterligare en gång) för att hämta några tabletter. Fanns ju inga alternativ så det var bara att göra. På lördag kommer förhoppningsvis medicinen till apoteket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar