torsdag 6 juni 2013

Examen och bad

Igår var det som jag tidigare nämnt examensdags. Det var en solig, varm och härlig dag som började på förmiddagen då jag var på en klasskompis redovisning av examensarbete. Efter det åt klassen lunch ihop på stan, sen drack vi bubbel vid skolan på bryggan och efter det väntade examensceremoni då jag fick min kandidatnål och en ros.
 
Väl hemma var jag ordentligt trött. Sov en halvtimme och sen var det dags att åter ge sig iväg på firande. Blev lite mer bubbel på en filt i solen och sen en sväng på uteservering. En riktigt trevlig kväll!
 
 
Idag hade jag egentligen en hel drös saker att göra, men kände att jag inte hade någon ork efter all stress de senaste veckorna. Tog helt enkelt ledigt under dagen. Soligt och varmt väder och vad passar då bättre än att göra något roligt med Zeke. Vi åkte till havet så att han skulle få svalka sig och ha kul. Han kunde knappt bärga sig när han såg vattnet. Ville i med en gång.
 

 
När vi väl fått upp yrvädret ur vattnet gällde det bara att få honom så pass torr så att han kunde vistas i bilen. Har dålig erfarenhet av blöta hundar i bilen då de har en tendens att skaka av sig så att det yr badvatten och hår över hela bilen. Vi tog en promenad runt Svinö för att undvika detta.
 

Härlig dag, men nu är det dags att ta tag i det man inte hade lust att göra idag. Det måste ju trots allt bli gjort!
 

 


1 kommentar:

  1. Grattis och lite mys och bad gör bara livet mer härligare… Mysiga bilder och Zeke ser så glad ut så, härligt.

    Ice tackar för gratulationen så också hans matte :o)

    Kram

    SvaraRadera