lördag 20 juli 2013

Alla ska få sitt nöje

Det har varit varma och härliga dagar i Kalmar. Då vill man så klart vara på stranden och bada. Zeke och jag har dock lite olika syn på det där. När han är på stranden är det inte en lugn stund. Det ska plaskas, simmas och man ska konstant kasta nya pinnar åt honom som han får simma och hämta. Att gå upp ur vattnet är inget alternativ. När jag är på stranden vill jag ha det precis tvärt om. Jag vill ligga i solstolen och när det blir för varmt går jag ner till vattnet och tar ett jättesnabbt dopp. Hur får man då ihop det här? Jo, man delar upp det.
 
Ena dagen är Zekes dag. Då får han bada länge och väl. Han får pinnar kastade till sig och han får plaska runt bäst han vill.
 


 Andra dagen är min dag. Då får Zeke umgås med husse på husses jobb medans jag åker till stranden och tar det lugnt. Jag solar så länge jag vill och jag badar så snabbt jag bara kan!
 
 
Det gäller att vara rättvis, även mot djuren.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar