söndag 28 juli 2013

Nya inneboende och utflykt på sjön

I fredags var det äntligen dags. Det var dagen då jag skulle få hämta hem min några dagar för tidiga födelsedagspresent. Martin vet hur tokig jag är i djur och därför fick jag mina efterlängtade Dumboråttor. Tur att man har en förstående sambo (som dessutom själv gärna ville ha dessa råttor, men har lite svårt att erkänna det för andra än mig).
 
Låt mig presentera Dolly 5 veckor gammal
 

Och Doris 4 månader gammal
 

Skulle haft två råttbebisar, men eftersom det var osäkert om den andra bebisen jag bokat verkligen var en hona så tog jag det säkra före det osäkra och valde en lite äldre råtta. Dolly och Doris är syskon, men inte kullsyskon. Dolly är busig och nyfiken, medan Doris är fet och lat. Nu kämpar vi med att få dem handtama. Lille Dolly blir det nog snart, men Doris får vi nog jobba längre med. Väntar dessutom på en stor fin bur som väntas levereras om ca 3 veckor.
 
I lördags var vi på fiskeutflykt med systersonen. Åkte hemifrån klockan halv nio på morgonen och var inte hemma igen förrän klockan tolv på kvällen. Då var man ganska mör i kroppen. Hyrde båt som vi var ute med hela dagen, förutom en matpaus och en fikapaus på ett par öar. Zeke fick spelet så fort vi gick i land. Kanske inte så konstigt när han suttit stilla på en båt en längre tid. Jagade pinnar och badade om vart annat.
 


 
Vi fick tyvärr mest små abborrar och mörtar, men jag lyckades få en fisk som jag tror är aningen en Björkna eller en Braxen.
 
 
Måndag i morgon igen. Dags för sängen!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar