fredag 23 augusti 2013

Ibland måste man göra det som måste göras

Fredag kväll.. Fredagsmys tänker ni, men icke. Här sitter man ensam hemma och pluggar. Sambo och hund är och fiskar kräftor. Själv får jag nöja mig med att åka till dem i morgon eftermiddag. Allt för att få så mycket plugg gjort som möjligt. Ensamt, men man får mer gjort när man inte har en hund som vill leka, gå ut, ha aktivering etc. Det är ganska mycket nu med två sommarkurser som ska avslutas nästa vecka. Prov på växter på måndag med utantilldel på latin och sen nycklingsdel efter det. Fredag är det prov på fågelarter, fågelläten, insektsordningar och vattendjur. Däremellan någonstans ska man ju hinna plugga på detta och dessutom skriva en uppsats i det andra ämnet som ska in på fredag. Som jag sa: det är mycket nu. Igår var det tenta och den fick jag tydligen mvg på så då blir man ju lite taggad att ge järnet. Vem vet, jag kanske ägnar hela natten åt uppsatsskrivande. Jag har ju ändå ingen hund som ligger och väntar på att jag ska gå och lägga sig.
 
Tidigare idag fick vi ytterligare fler inneboende. 18 fiskar hämtades borta i odlingslokalen och de kommer bli såå fina när de fått växa till sig lite. Om ett tag beställer vi nog ytterligare några.
 
I nuläget har vi 21 fiskar, 6 råttor och 1 hund och Martin funderar ändå på vad nästa djur ska bli. Tror att jag smittat honom lite med mitt djurintresse, men det är väl tur det :) Utan djur hade jag inte velat vara.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar