torsdag 9 februari 2012

En sån där dag

Idag har det verkligen varit en sån där dag. En sån dag som inte är alls bra. Jag känner mig helt utmattad på skolan. Min kropp vill inte alls sitta uppe halva nätterna och plugga. Den vill heller inte gå upp tidigt dagen efter för att stappla sig till skolan på labb eller föreläsning. Sen när man kommer hem vill den inte sätta sig och plugga igen. Allt det här får jag tvinga min kropp och mitt huvud till. Idag sa den i princip stopp. Allt har varit fel idag enligt mig. Jag är sur och vresig och jag glömmer saker. Minnesförlust brukar jag drabbas av när jag pluggat mycket. det är som att det blir fullt i hjärnan och då kan den inte ta in nya saker. Eller så slänger den ut de gamla sakerna för att få plats med nya. Idag var jag så snurrig så jag snodde någon stackars grannes tvättid. Jag tänkte idag på morgonen att idag kan jag se om det finns tvättid så att jag kan tvätta sängkläderna. Det blir så jobbigt när jag tvättar i vår egna tvättmaskin för det finns ingen plats att hänga så stora lakan så husets tvättstuga är bättre. Sagt och gjort, kollade tvätttid och till min förvåning fanns det tid redan ikväll. När hände det senast liksom? Problemet var bara att när jag precis startat maskinerna så kommer en granne ner med sin tvätt och undrar jag JAG ska tvätta nu? Ja säger jag och visar på tavlan med tvättlåsen samtidigt som jag upptäcker att det är fel datum. Pinsamt, men tur att grannen var så snäll så jag kunde få en timme på hennes tid. Ikväll somnar jag i min sköna, rena, nybäddade säng med dåligt samvete.

I morgon hoppas jag att det blir en bättre dag. Vi ska nämligen ut till en kompis "sommarhus" mitt i ingenstans och isfiska. Jag kommer nog mest tycka synd om fiskarna, men det är ju härligt att få komma ut lite i friska luften (läs kylan). Sen blir det övernattning också. Kanske är därför jag mått så dåligt idag. För att jag vet att jag inte borde åka iväg när jag har så mycket att plugga. Lite duktig är jag iallafall för jag åker hem innan de andra. De vill stanna hela helgen och det hade väl jag också gärna gjort, men det går ju tyvärr inte.

I morgon blir det en förmiddag i labbet där vi ska köra PCR, vilket ska bli mycket kul att få lära sig. Med PCR kan man nämligen sekvensera DNA-sekvenser. Extra spännande är det eftersom vi använder oss av människoblod. Sen blir det alltså hem och plugga, packa och sen åker vi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar