onsdag 25 april 2012

Annorlunda resmål

Ikväll har jag alltså varit iväg på Biopuben på skolan. Ett mycket bra initiativ av programansvarige. Närvarande var nästan alla i klassen och sen några dokorander och en företagare. Företagaren var där för att rekrytera medarbetare och sen visade en doktorand bilder från Antarktis där hon utfört forskningsarbete på pingviner. Mycket intressant att lyssna på och fina bilder hade hon fotat också. Antarktis har ju ett mycket speciellt landskap och jag skulle faktiskt vilja åka dit trots att jag fryser väldigt lätt. Trodde dock att det skulle vara ännu kallare där än -8 till -15. Vet ju i och för sig inte vilken tid på året hon var där nere. Nu tror jag ju inte att jag någonsin kommer att få möjligheten att åka dit. Det skulle ju i så fall vara om jag väljer att forska efter examen och då kommer på något väldigt bra att forska på. Eller så får man väl fixa in sig i någon forskargrupp som håller till där nere och göra sitt examensarbete där :) Det hade ju varit något!

Visste ni förresten att det finns massor med fästingar under stenarna på antarktis? Det var något nytt för mig. De jäklarna verkar ju finnas överallt förutom i Kanada.

Programansvarige hade ju varit och köpt öl till oss. Vad tror du vi fick för öl? Jo bara kravmärkta. Vad ska annars biologer dricka liksom? :)

Nu borde jag ju egentligen dra mig mot sängen, men eftersom jag har dåligt samvete för att jag lämnade böckerna ikväll så får jag väl plugga någon timme innan det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar