måndag 9 april 2012

Utvilad och peppad

Nu har jag vilat ordentligt i flera dagar. Har struntat i pluggandet och gjort andra saker. I onsdags begav jag ju mig ut till mamma och pappa. Där var det lugna dagar med vila och lek med Zeke i trädgården. På fredagen firade vi pappa som fyllt år och påsk samtidigt. Mammas påskbord liknade mer ett julbord med all mat hon lagade. Vädret i påsk har ju varit lite sådär. Tyvärr har det blåst, regnat och snöat lite om vartannat. Typiskt när man är ledig!

Våren hade iallafall kommit ordentligt.



Kylan trotsades för lite lek ute med Zeke.




Dryckespaus vid dammen

Fin vovve i solen

Man blir trött av att leka. Då får man ta en power-nap

Har man vilat så orkar man fortsätta vakta huset

 
Sen på lördagen var det dags för Zeke och mig att åka tillbaka in till stan. Vi skulle nämligen fira påsk med Martins familj. Där bjöds det också på påskmat och sen spelade vi sällskapsspel. Det var kul för jag vann :)

Idag är det sista lediga dagen. Vi är precis hemkomna från fårhagen där Zeke har lekt med Joline. Även idag var han tvungen att duscha eftersom han badade i gyttjehålet. Vi träffade även Bernie som är en vit herdehund som kommer från Öland.
Resten av dagen ska ägnas åt rapportskrivande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar