måndag 2 april 2012

Nu är jag glad igen!

Har varit på lite halvtaskigt humör den senaste veckan. Anledningen var att jag var så otroligt trött och det kändes som om det enda jag gjorde om dagarna var att plugga. Som tur är har det gått över nu. Igår hade jag tenta igen (på en söndag!). Trodde det var ett dåligt aprilskämt, men det var det visst inte.  Nästa tenta blir inte förrän i maj, men då har jag dock två stycken.
Kollade precis mailen och då hade resultatet på tentan i mikrobiologi kommit. Nu kan jag åtminstone lägga den kursen på hyllan för nu är den avklarad.

Nu ska jag njuta av lediga kvällar ända tills påsken är över. Denna veckan har jag bara föreläsningar och labbar fram till onsdag. Sen är jag ledig :) Växtfysiologi och cellbiologi 2 är det som står på schemat fram till sommaren. Om ni undrar vad jag gör om eftermiddagarna framöver så kan jag tala om att jag kommer att sitta i labbet, glo i mikroskop och rita anatomiska bilder av växtceller. Bättre det än kemi iallafall.

Var och handlade nytt Glukosamin till Zeke på djursjukhuset idag. Där frågade de om jag märkt någon skillnad på honom. Jag svarade att det har vi ju inte för han har ju aldrig visat att han haft ont i benen. Tjejen i kassan sa då att hennes 9-åriga hund hade varit så dålig i vintras att hon trodde hon skulle vara tvungen att ta bort honom. Han kunde inte gå i trappor och ville helst inte röra sig. Hon började med glukosamin och efter 1,5 månad så sprang han och lekte och gick i trappor. Det ger mig hopp om att det även ska fungera på Zeke. De där 450 kronorna är det verkligen värt om det hjälper.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar