tisdag 17 april 2012

Huvudet gav upp

Som jag skrev igår så har jag fått en ny kompis att tillbringa dagarna med. Efter att ha suttit och tittat på den i mikroskop i flera timmar i sträck så gav mitt huvud upp. Eller snarare ögonen. När jag kom hem var jag tvungen att sova en stund för att slippa huvudvärken.

Här är iallafall kompisen. Viola Cornuta heter han/hon.


Och här är ett smakprov på hur hon/han ser ut på insidan. 

Tvärsnitt av stammen
Längdsnitt av stammen med infärgning.
Tvärsnitt av bladet med klyvöppningar.
Ytterligare ett tvärsnitt av bladet. Det här med infärgning.


 Så nu har ni lärt er något nytt idag. I morgon fortsätter jag med skalpellen.

Inte konstigt att man är sugen på kaffe hela tiden. Det luktar nämligen kaffe överallt där Zeke är. Igår hade han nämligen råkat få en kaffekopp i huvudet på kontoret. Som tur var så var det bara någon cm kaffe kvar i koppen och det var kallt. Tvätten av honom var det nog lite si och så med. Får nog ta lite schampo på honom så han slutar lukta.

Vad glad man blir när man slänger ihop en labbrapport och hoppas på att få den godkänd och sen visar det sig att man får VG. Då blir man chockad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar