söndag 10 juni 2012

Stadshunden

Det är inte alltid lätt att vara en stadshund. Efter en helg på landet är han totalt utmattad. Ögonen kan han knappt hålla öppna och maten tog lång tid att få ner. Det är jobbigt att helt plötsligt ha en hel trädgård och ett stort hus att vakta, när han bara är van vid att vakta lägenheten och skälla ut kaninerna som håller till här i stan. När han dessutom har möjligheten att gå ut och in som han vill så finns ju ingen tid att sova. Tror jag kommer få en lugn dag i morgon.

Lekte lite med kameran igår och insåg då att jag skulle behöva ett zoomobjektiv för att kunna få till sådana bilder som jag vill. Försökte få till en bild med en humla på en blomma, men då sa kameran ifrån. Kan bli dyrt med tanke på vad de där objektiven kostar. Dessvärre räckte inte skatteåterbäringen till det.







Eftersom jag igår fick veta att jag klarat tentan i växtfysiologi så tycker jag numera inte att blommor är ångestframkallande. Därav motiven på bilderna ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar