fredag 1 juni 2012

1:a lediga dagen

Dagen började med sovmorgon och sen morgonpromenad. Efter det sov Zeke vidare och jag fick välbehövlig färg i håret så nu är det mörkt igen. Sen tog vi en runda i bilen. Åkte ut till Björkenäs som är trakterna där jag bodde för några år sedan. Har inte varit där sen dess, men det är väldigt vackert. På en timme hann vi gå runt hela udden.

Längs den ena sidan av udden finns en jättefin stig precis vid vattnet. När Zeke fick syn på vattnet så började han gnälla. Vet inte om han var badsugen eller törstig. Förmodligen både och.

 Ett bad blev det iallafall. Zeke bryr sig inte om att solen "lyser" med sin frånvaro. Törsten blev också släckt.


Lagom när vi kom tillbaka till bilen så började det regna. Det kan man kalla timing.
En lite rolig sak hände på promenaden. När vi gick förbi en trädgård var där en sån där liten självgående robotgräsklippare (som nästan alla på Björkenäs har). Den befann sig mellan staketet och vägen där vi gick. När Zeke upptäckte den blev han jättearg. Eller rädd jag vet inte. Han ville iallafall anfalla den. Såg ganska roligt ut, men tyvärr fick jag ingen bild på det. Då hade väl ägaren till huset trott att jag skulle sno den.
Det är faktiskt ganska skönt att vara ledig. Det finns att göra här hemma och med Zeke ändå.



1 kommentar:

  1. Förstår att det är skönt å va ledig! Det kan vara skönt trots vädret, man slipper ångesten över att man bara måste vara ute och utnyttja det fina vädret. Kan vara skönt å bara ligga i soffan o slappa! Det ser jag fram emot nu -bara tre veckor kvar, varav två med eleverna!

    /Syrran Stina :-)

    SvaraRadera