fredag 21 september 2012

Något har hänt!

Den senaste veckan har Zeke förändrats en del. Han är betydligt lugnare utomhus och inomhus är han väldigt närgångsen. Sitter man i soffan så ska han ligga så nära som möjligt och klappar man inte på honom så får man en spark eller ett litet busigt morr. I sängen kan det numera ibland hända att han somnar med oss på kvällen. På morgonen vaknar man alltid av att han ligger tätt intill och myser. På natten sover han dock på golvet eftersom det är för varmt för honom i sängen. Tur är väl det för han tar ju upp en del plats.
Frågan är ju vad som hänt med honom. Förut låg han oftast för sig själv i soffan och utomhus gick det knappt att få kontakt med honom. Börjar han kanske mogna till lite nu när 2-årsdagen närmar sig? Man kan ju hoppas!

 
När han använder min dator som huvudkudde när jag försöker plugga och dessutom vägrar att flytta på sig, ja då kan jag väl tycka att det gått lite väl långt kanske. Han gör väl allt för att jag ska ge upp och leka med honom istället.
 
Framåt eftermiddagen måste vi packa väskan. Det blir nämligen landet den här helgen också. Innan dess hade jag dock tänkt försöka titta på en eller kanske till och med två föreläsningar. Får väl se om odjuret behagar att flytta på sig.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar