måndag 18 juni 2012

Den gick igenom!

Min pärla får visst rulla ett år till. Den gick igenom besiktningen så nu känner jag mig lättad. Bilar kan ju annars lätt bli en dyr historia.

Zeke fick vara hos husse på jobbet medan jag besiktade bilen och handlade. Han blev otroligt glad över att få komma dit. Nu när jag inte är i skolan så är han ju inte där så ofta. Han ylade på alla han mötte och svansen viftade. Sen hade han tydligen somnat på kontoret.

Köpte ett fästingspray som jag ska prova på Zeke nästa gång vi är i högt gräs. Något måste göras mot färstingarna för han får så otroligt många. Han har inte haft så många som suttit fast, men det är för att jag plockar bort dem när de kryper i pälsen. Vilken tur att han är vit för annars hade det inte gått. När vi är på landet och har varit ute och gått på promenad får man plocka bort 10-20 fästingar ur pälsen. Inte så trevligt att ha honom inomhus då. Nu hoppas jag bara att sprayet har effekt för något gift tänker jag inte ha på honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar