tisdag 5 juni 2012

Mycket hinner man med

Är man bara ledig så blir en massa saker gjorda. En del saker skulle varit gjorda för längesen så då känns det lite extra skönt. I lördags hälsade syrran med familj på en stund. Sen blev det vinkväll med bästa Emmy. Zeke fick tjejsällskap av Joline. I söndags var det dags för martins brors sons dop. Det var en trevlig liten stund i kyrkan och sen bjöds det på smörgåstårta. Igår gjorde jag en av de sakerna som skulle varit gjorda för längesen. Frysen blev ordentligt genomgången och avfrostad. Vi fick så mycket plats över i frysen, som alltid brukar vara proppfull, så när vi handlade på kvällen kunde vi till och med köpa hem en massa onyttig glass. Idag var jag en runda på stan för att köpa present till syrrans lilla Emil som fyller fem år på fredag. Kunde ju inte annat än att passa på att titta på lite kläder till mig själv också när jag ändå var på stan. Resultatet blev fem tröjor, ett linne och en bh. Det får man väl vara nöjd med! Sen har skorna börjat gå sönder så det fick jag också titta efter. Det blev dock inte som jag tänkt mig. Det blev ett par sandaler och inte alls sådana skor som jag egentligen skulle ha. Jaja, så blir det när shoppingsuget sätter in. Inte mycket att göra åt.

I morgon tar jag och Zeke oss en tur till mamma och pappa. Syrran skulle också komma och det skulle tydligen bjudas på kroppkakor. Mammas nygjorda kroppkakor är helt klart de bästa!

Hoppas kossorna håller sig undan i morgon för Zeke är en riktig kojägare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar