onsdag 13 juni 2012

Minisemester nr 2

Idag är det underbart väder. Zeke och jag avnjöt frukosten i solen på balkongen. Zeke somnade där ute och jag passade på att få lite färg på den bleka kroppen. Eftersom jag lätt blir rastlös när jag sitter i solen så brukar jag läsa. Idag blev det den bästa hundboken jag vet, nämligen "Kontaktkontraktet". Till er hundägare som inte läst denna bok så kan jag varmt rekommendera den. Det är en bok som man gärna kan läsa flera gånger om för att fräscha upp minnet lite. Det är ju lätt att glömma hur det var man skulle göra i praktiken.
När jag satt där på balkongen upptäckte jag att jag faktiskt lyckades med min frösättning jag gjorde tidigt i våras. Efter att det var minusgrader en natt så såg det mörkt ut för mina plantor, men nu blommar en del faktiskt. Satte även Lobelia, men de vill inte blomma riktigt än.

Här har ni bildbeviset!

Igår bokades sommarens minisemester nummer två. Förra året fick Martin i present av mig att få gå in och klappa vargarna på Kolmården och om 2 veckor ska han äntligen få göra det. Jag har länge velat åka till Kolmården, men det har liksom inte blivit av förräns nu så det ska bli riktigt roligt. Eftersom det är en bit att köra så får det bli en övernattning på ett mysigt hotell i närheten. Tyvärr får ju inte hundar följa med in. Annars är det ganska roligt att ha med hunden. Ozzy var med på Ölands djurpark strax innan han dog. Han var väldigt nyfiken på alla djuren och djuren på honom. Det gjorde att man fick se mer av parkens djur eftersom de kom fram för att se vad det var vi hade släpat med oss.


Det som Ozzy tyckte var mest intressant var så klart Dingosen.
 Nu får ju som sagt inte hundar följa med in på Kolmården så då är det tur att man har så snälla föräldrar som ställer upp som hundvakt så att man kan komma iväg på sånt här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar