torsdag 6 september 2012

Är det så här det ska kännas?

Är ju nu inne på mitt tredje år på högskolan. Under årens gång har jag läst kurser som varit intressanta, men även många kurser som jag varit totalt ointresserad av. Förra året bestod i princip bara av kemi och det är inte där mitt intresse ligger. Då har man fått tvinga sig själv att plugga och hur mycket går egentligen in i huvudet då? Sen är det väl klart att det kan vara bra att kunna lite kemi också, men det kanske inte behöver vara riktigt så djupgående när det inte är kemist man läser till. Förra året var helst enkelt mycket plågsamt och ångestfyllt.
 
Nu däremot inser jag hur det ska kännas när man är intresserad av vad man läser. En helt underbar känsla som det var längesen man kände. Det här kommer jag ju att använda i mitt förhoppningsvis kommande yrke som djurskyddsinspektör. Just nu läser jag om får och getter; hur man sköter dem, vilka regler som finns och hur man som djurskyddsinspektör kontrollerar att de sköts på rätt sätt. Så småningom kommer jag i denna kursen lära mig samma saker om grisar, nötkreatur och fjäderfä. Den tunga delen i kursen kommer vara regelverket med alla dessa paragrafer.
Även etologikursen är mycket intressant, men djurhållningen är helt klart bäst. Därmed inte sagt att jag inte kommer att ha ångest inför de stundande tentorna.
 
Medans jag pluggar ligger ett spöke inträngd bakom datorn.
 
 
 
Han har ju insett åt vilket håll jag har blicken och då måste man ju befinna sig där för att få uppmärksamhet. Jag antar att det börjar bli dags för en promenad för att aktivera vitingen lite.
 


1 kommentar:

  1. Ja, men visst är det så. Det man är intresserad utav blir alltid roligast att nöta in. Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen att det ska gå bra för dig i slutendan.

    Ja, det lilla spöket tackar nog inte nej till lite skoj och promenad som är så härligt.

    Kram till er!

    SvaraRadera