torsdag 13 september 2012

Den som väntar på något gott får alltid vänta för länge!

Dagen har sett ut som alla andra av mina dagar. En massa plugg helt enkelt. I pauserna passade jag på att städa och slänga in lite tvätt i maskinen. Zeke har legat i soffan och sparkat hårt på mig samtidigt som han vovvat som för att säga "nu får du ge dig matte, ta en paus och lek med mig!"
 
Ikväll fick äntligen Zeke göra något roligt efter att ha längtat hela dagen. Vi gick till 4H-gården där vi var i förrgår. Vi fick nämligen veta att man kan släppa sin hund i hästhagarna om de är lediga. Perfekt nu när fårhagen är upptagen och det inte går att ha Zeke lös någonstans. Han hade mycket spring i benen så det blev lite pinnkastande. Fick dock avbryta honom och motvilligt gav han med sig och följde med hem. Vill nämligen inte att han springer för mycket för då blir han bara halt och det vill vi ju inte att han ska behöva bli.
 
Väl hemma igen är han mycket trött. Efter att ha druckit ca en liter vatten och ätit både kvällsmat och grisöra så ligger han nu mätt i magen och sover på soffan.
 
Efterrätt måste man ju ha varje dag!

 
 


3 kommentarer:

  1. Köttbullerundan Ok, haha. Samma här, efter bokskadan så får Rasmus ta det lugnare, lite spring efter favvobollen går ann, men aldrig som innan, snyft då de är det allra bästa han vet, ja förutom freestyle då.

    Zeke ser verkligen nöjd o belåten ut och söt är han också. Här har man fullt upp med valp bitning, AJ, AJ, så ont det gör, tur att det är övergående… hade du samma problem och hur löste du det? När det är ruskväder som det är här idag, så biter han som attan då han inte vill bli torkad, hu.

    Nä, måste rusa vidare då jag ser att det är bus på G… Trevig helg önskas er här. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Angående bitandet så kan jag tala om att det fortfarande inte försvunnit helt på Zeke. När han var liten bet han hårt och då skrek jag AJ väldigt högt så att han skulle förstå att det inte var okej. Det fungerade så nu biter han knappt utan mer lägger tänderna runt så det är inget problem längre. Valptänder är ju inte så skönt att bli biten av!

    Ha en trevlig helg du också!

    SvaraRadera
  3. Oj, nu skrämde du upp tanten här, hm. Här skriks det också högt, så högt att grannarna måste tro att han dödar mig, haa. Men inte hjälper det, då blir han än mer upplivad och tycker att matte är riktigt rolig. Har tagit tag om nosen några gånger, vet inte om det är bra, ev. inte, men vill ju inte bli biten för fasiken va ont det gör. Här om dagen slet han sönder min regnjacka, jättekul, nä, tycker inte matte. Vill heller inte proppa honom med godis för att han ska sluta för det hjälper bara en kort stund.

    Här hoppas verklige att han inte blir som Zeke, för då rymmer matte :8

    Hoppas allt bra med er annars och att veckan blir bra. Kramiz o puss på nosen där :)

    SvaraRadera