onsdag 12 september 2012

En trött kille

Idag är Zeke trött. Tur är väl det när jag ska sitta och plugga hela dagen. Det kan vara lite besvärligt ibland att plugga hemma. När vi är hemma så tror Zeke nämligen att vi ska leka och göra saker hela tiden, vilket jag inte riktigt har tid med. Jag försöker iallafall gå små promenader på dagarna, leka lite med hans leksaker inne och sen förstås någon köttbullerunda. Resten av tiden vill jag helst att han försöker roa sig själv på så att jag får något gjort. Vissa dagar är han jättesnäll och sover mest. Idag är en sådan dag så nu får man passa på att plugga gärnet.
 
Anledningen till att han är så trött idag är att vi tog en promenad till 4H-gården igår kväll. Där såg han många saker som han var skeptisk/rädd för. Där fanns trähästar med man av snören som var otroligt läskiga, men sen visade det sig att hästarna bjöd på köttbullar så då blev det plötsligt inte så farligt. Där såg vi även höns, änder och getter (dessa var dock inte av trä). Fjäderfäna brydde han sig inte om. Getterna var desto mer intressanta. Frambenen på staketet och ett litet skall kom. Annars gick det bra. Väl hemma igen träffade vi grannarna med två hundar. Ytterligare fick vi bevis på att Zeke inte är så arg på andra hundar som han låter. Direkt när han kommer fram till dem så tystnar han och börjar leka. Den ena hunden är en Rottistik på 5 månader och hon var ju givetvis mer intressant än S:t Bernharden på 2 år. Efter att ha pratat en bra stund med dem skulle vi gå in, men då kom ytterligare en vi känner med sin hund. En Boxerhane som Zeke lekt en gång med i fårhagen. Samma sak där.. Först skäller han ut hunden, men sen vill han leka. Det är verkligen två olika personligheter i den hunden. Hoppas han lär sig någon gång!
 
Just det ja. Skulle ju passa på att plugga nu när busen sover!
 


2 kommentarer:

  1. Ett tips, göm små godisbitar runt om hemma och låt han söka, bägge mina blir väldigt trötta utav det och roligt ser dom ut att ha det också. I morse gömdes lite valpkex i en toarulle och knycklades ihop som dom fick jobba fram sen också kul o väldigt tröttande.

    Förstår att du har en heldel att stå i om det ska gå vägen för din yrkesdröm, duktig du är. Än annan gillade inte skolan då man blev mobbad och kunde aldrig få riktigt ro. Har gått om 9an men för vilken nytta nu när man blev sjukpensionerad, hm. Drömmen har här alltid varit att öppna en liten garnaffär, men då nuffror aldrig varit mina bästa vänner, så sket det sig också, suck.

    Tur man har dom fyrbenta som förgyller ens liv, utan dom vet jag faktiskt inte hur mitt fattiga liv skulle varit, hm.

    Nä, nu ska här inte störas, dessutom är det dags att vattna stolparna igen, hehe.

    Ha det gött och nospussar till din fina Zeke. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det tillämpas dock nästan dagligen här hemma till vår överaktiva vovve. Det är det jag kallar "köttbullerunda" och visst blir de trötta av det och tycker det är riktigt kul!

    Ja här går man inte sysslolös om dagarna precis med en hund som pockar på uppmärksamhet nästan hela tiden. Får hoppas att han vänjer sig vid vår nya livsstil snart och förstår att aktivering kommer först framåt kvällen.

    Visst förgyller de ens liv! Jag var utan hund i två månader när min förra hund hade gått bort och det var inga roliga månader. Knappt att man tog sig ur sängen när det inte fanns någon som krävde att man gick upp.

    SvaraRadera