söndag 9 september 2012

Helgen

Jag är dålig på att göra inlägg på helgerna. Det finns helt enkelt så mycket annat roligt att göra. Får ta mig i kragen!
 
Helgen började med taco-, spel- och vinkväll och det var så klart mycket trevligt. Zeke hade flickvännen Joline på besök så han hade också roligt.
 
Av lek blir man trött och då går det bra att sova.
 
Ända mot ända kan ingenting hända ;)
 
Lördagen startade vi med ett besök i skogen. Det blev kombinerad spårning och promenad. Skulle dock haft några markeringar med mig för i det sista spåret hade jag två vinklar och när vi sedan gick det hade jag ingen aning om hur spåret gick. Tror inte att Zeke riktigt följde spåret heller.
 
På lördagskvällen var Zeke hos barnvakt. Vi skulle på kräftskiva och då kunde han inte följa med. Det är inte ofta som vi lämnar bort honom, men när vi gör det brukar det fungera bra. Nu var han dessutom hos värsta lekfarbrorn som han tycker mycket om så han hade nog skoj. Det verkar iallafall som om han hade kul för idag är han helt slut stackars hunden. Han har sovit hela dagen med bara kortare lekpauser.
 
 
Kräftskivan var mycket trevlig med massor av god mat och dryck så även jag är trött idag. Tur då att hunden också föredrar en eftermiddag på soffan.
 
Nu är snart helgen slut. Fort har den gått som alla andra helger. I morgon är det måndag igen, vilket betyder massa plugg. Snart är det ju helg igen som tur är.
 
Fiskbebisarna som nu är X antal dagar (har ingen koll) lever och mår bra. Till min förvåning har i stort sett alla de infångade ynglen överlevt. Trodde att det skulle bli lite bortfall eftersom det är så många (kanske 50-60 st). Nu är ju bara frågan vad vi ska göra med dem när de växt på sig lite mer. Vet inte om jag är så sugen på att ha ytterligare ett akvarie. Två akvarie á 400 liter räcker gott och väl att sköta. Får komma på en riktigt bra lösning.
Så här ser de iallafall ut ca två veckor efter infångandet. De är riktigt tjocka och har växt en hel del.
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Hejsan på er… Tack för hälsningen :D Här får man passa på att blogga när busarna tar sig en tupplur, hehe.

    Ser att er helg också varit nice och så roligt för söta Zeke med söt tjej på besök, hi. Här hoppar man över kräftskivan i år, tja, äter ändå inte många då magen alltid pajar utav dom små godsakerna, hm.

    Ha det gött. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt bra med er och att er dag är lika skoj som våran… Här har skogen besökts med lite bus och träning. Ha det så gött. Kramiz

    SvaraRadera