torsdag 31 maj 2012

Sommarlov!!

Idag var det dags för terminens sista tenta. Känns otroligt skönt, men helt kan man nog inte slappna av förrän resultatet kommer och det kan ju dröja. Tre veckor har de på sig att rätta. Hoppas dock på att de är snabbare än så. Cellbiologin tar nog tid eftersom tentorna måste skickas till Karlskrona så att patologen där kan rätta sin del av frågorna.

Som vanligt känner man sig trött och hängig efter tenta, men idag tog jag tag i dammsugningen direkt när jag kom hem. Anna skulle nämligen komma på fika. Mycket trevligt med en liten pratstund.

Ikväll ska jag fira att jag har sommarlov. Det får bli ett glas vin och en god middag bestående av hamburgare. Hemmagjorda så klart. Det är ju mycket godare än Mc Donalds, Max och allt vad det nu heter. Säkert betydligt nyttigare också.

Ikväll ska jag inte ställa någon klocka för jag ska ha sovmorgon. Någon bok ska jag inte heller öppna. Underbart! Nu hoppas jag bara att sommarvärmen kommer tillbaka. Den försvann tyvärr spårlöst i tisdags. Från 25 till 10 grader över en natt. Kommer den tillbaka får man väl passa på att njuta ordentligt!

Vet inte vad som hänt med Zeke idag. Han bara sover. Måste varit ett arbetsamt pass på jobbet på förmiddagen. Återstår att se om husse är lika trött när han kommer hem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar