lördag 18 juni 2011

Han är så duktig min prins!

Var rädd för att den här natten också skulle bli nästintill sömnlös, men icke.
Innan vi gick och la oss gav jag honom en lugnande tablett i förebyggande syfte. Han var lite orolig när lampan släcktes så då kom han upp i sängen. Jaha tänkte jag då blir det till att lyfta honom upp och ner hela tiden eftersom han inte kan bestämma sig för var han ska vara. Men han låg faktiskt kvar i vår säng och där somnade han så gott. När Martin gick till jobbet kl 04.30 låg han även då kvar i sängen och när jag vaknade med. Gulleplutten har nog blivit lite mammig och pappig sen han fick sova ensam på djursjukhuset.

Han verkar inte ha lika ont längre och det känns väldigt skönt. Igår kväll var han till och med lite busig och började bita i händerna. Fast när man ska smörja hans ben kan det hända att han morrar lite. Han är ju givetvis öm i benet när man tar på det. Det måste smörjas in med vaselin eftersom de på djursjukhuset troligvis inte har körkort för rakmaskin. Han är ganska sönderrakad stackarn!

Idag får det bli en dag i soffan igen. Inte så mycket annat man kan göra när inte Zeke får röra sig. Just nu kan jag hålla med dem som säger att man blir så låst när man har hund. För tillfället känner jag mig väldigt låst, men som tur är så är det ju övergående.
När husse kommer hem så får han avlösa mig. Då vill jag nämligen till Ikea en sväng. De firar 5 år så det finns massor med fina erbjudanden där. Innan i veckan köpte jag täcken och lakan för 5 kronor. Idag har de ihopfällbara stolar för 5 kr, så det måste jag ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar