onsdag 8 juni 2011

Minisemester

Vad härligt det är med stekande het sol när man är ledig och kan utnyttja den till fullo!
För att få ut så mycket av solen som möjligt begav jag mig igår förmiddag ut på landet. Zeke och jag spenderade dagen i storasysters trädgård och jag lyckades faktiskt få lite färg på mina annars så vita ben.

På kvällen firades lilla systersonen Emil som redan fyllde fyra år. Det bjöds på grillad korv och sen tårta efter det. En riktigt ljummen och trevlig kväll!
Efter det åkte jag hem till mamma och pappa och övernattade.

Vaknade upp idag och tittade ut genom fönstret det första jag gjorde.. Mulet och grått såg det ut och jag tänkte att nu blir det regn idag, men icke. Framåt klockan elva kom solen fram och det blev nästan olidligt varmt. Härligt!! Det var bara att kasta ner solstolen från altanen och ta plats för att bättra på gårdagens röda axlar!
Stackars Zeke var jättevarm. Det enda trädet som gav skugga höggs ner i höstas så han hittade ingen sval plats förutom inne i fastun. Rätt som det var ser jag hur Zeke försöker svalka sig i trädgårdsdammen bland guldfiskarna. Tyckte så synd om honom så jag tog fram vattenspridaren. Då piggnade han genast till och blev helt tokig :)

Nu är vi precis hemkomna. Zeke blev jätteglad när han fick se husse som han inte träffat på 1,5 dygn. Det blev mycket mys i sängen!

Zeke letar efter gömda köttbullar

Zekes paradis :)









 
Halva hunden i dammen!


Det är inte så lätt att dricka vatten på detta vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar