lördag 25 juni 2011

Midsommar

Nu är årets midsommarfirande avklarat och i år bröt vi traditionen. I vanliga fall brukar alla kompisarna samlas på norra Öland, Böda, för att bo i stuga över helgen. Så blev det alltså inte i år, men det var väldigt trevligt ändå. Och det var ju tur att det inte blev något Öland i år med tanke på Zekes ben. Hade nog varit svårare att få honom att koppla av på en camping.
Anna och Oskar hade lagt ner ett enormt arbete med att fixa fest hemma i deras trädgård med ett 40-tal gäster bjudna.

Först åt vi såklart sill och potatis och senare på kvällen blev det helgrillat lamm. Själv äter jag ju inte kött, men enligt de som åt av lammet så var det väldigt gott. Det är ju dock en hel del arbete med att helgrilla.
Lammgrillen


Hade riktigt trevligt hela eftermiddagen och kvällen, ända tills mitt huvud sa stopp. Fick en fruktansvärd huvudvärk som inte ville ge med sig så till slut var jag tvungen att ge upp. Det blev taxi hem redan klockan tio. Har nog aldrig kommit i säng så tidigt på någon midsommarafton innan.

Zeke imponerade stort på oss! Vi var lite oroliga över att vi kanske inte skulle klara av att stanna så länge, eftersom vi hade honom med oss. Faktum är att han uppförde sig helt perfekt. Under tiden vi åt låg han i bilen och käkade grisöra. När jag sedan kom för att titta till honom öppnade han bara ena ögat och det verkade som om jag störde honom mitt i den djupa sömnen. Snabbt stängde jag luckan igen och lät honom sova. Sen blev han rastad och fick vara med oss ett tag. När jag sedan satte honom i bilen igen var det utan protester. Lillkillen var trött och verkade tycka att det var riktigt skönt och mysigt att få ligga i bilen.
Hans trötthet har suttit i idag också, trots att han inte fått en enda lugnande tablett. Själv vaknade jag pigg som en lärka klockan fem i morse. När hände det senast liksom?

Ikväll har vi avnjutit tacos tillsammans med Frida, Markus och lilla Freja. Mätt och belåten ligger man nu i soffan och på golvet ligger den snarkande hunden.

I morgon ska jag avnjuta sista dagen av min ledighet. På måndag blir det till att börja jobba..


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar