onsdag 22 juni 2011

Har legat på latsidan

Nu är det några dagar sen jag uppdaterade bloggen, men det finns en väldigt bra förklaring till det.
Jag kände mig riktigt uttråkad och ensam efter att bara ha suttit inne och sett till att Zeke inte rör sig för mycket i nästan en hel vecka. Martin ser man inte så mycket av eftersom han har riktig högsäsong på företaget nu när det är midsommarvecka. Alla restauranger ska ju bunkra upp med diverse midsommarmat.
Efter att jag i måndags hade besiktigat bilen, (som för övrigt gick igenom utan en enda anmärkning) bestämde jag mig lite impulsivt för att åka hem till mamma och pappa för att få lite sällskap. Jag packade snabbt ihop Zekes och mina saker. Sen bagav vi oss mot landet. Där fungerar inte internet så bra och därav inget bloggande.

Vi hade ett par lata och sköna dagar där vi knappt gjorde någonting, men vi hade sällskap iallafall. Igår åkte mamma, jag och Zeke och besökte syster. Zeke hade fullt upp med att leta up katternas alla leksaker i form av tygmöss. En tygmus hittade jag halvvägs ner i halsen på honom! Efter lite fika och inspektion av hennes trädgård åkte vi sen hem.

Idag kom den andra systern med söner hem till mamma och pappa. Syster och jag beslöt oss för att åka ner till Bergkvara för att fynda lite gamla saker på Vågen.

Fynd 1:
En bricka i silverfärg som efter inköp av blockljus ska prydas med dessa.
Prislappen var på 15 kr.
Fynd 2:
En stor gammal lampfot som jag målade svart. Nu ska bara
lampskärm inhandlas också.
Lampfoten kostade 50 kr.

Jag tycker att det är jätteroligt att inreda med moderna saker blandat med gamla. Dock målar jag helst om de gamla sakerna så att de ser lite frächare och modernare ut. En sån här lampfot har jag länge velat ha och nu äntligen hittade jag en till ett väldigt bra pris. Med en vit lampskärm på så passar den perfekt här hemma!

Efter två härliga dygn med mammas goda mat är vi nu hemma igen. Vi möttes av en glad husse som längtat efter oss, vilket är härligt. Zeke hade nog längtat lite efter husse också för han verkade bli glad han me.

Nu är Zeke sig själv igen. Han jagar flugor (som han egentligen inte får med benet), gottar sig i grisöron och sover. De där lugnande tabletterna fungerar inge vidare tyvärr. Vill han inte sova så kämpar han emot tröttheten och får då knallröda ögon. Han blev nog lite besviken över att han inte fick springa lös ute som han brukar när vi är på landet. Första kvällen var det en del pip och gnäll vid dörren. Han fick snällt ligga uppe på altanen istället.
Zeke har förmodligen nedräkning på dagarna tills han blir av med dumstruten.. 6 dagar kvar nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar