tisdag 19 april 2011

Redo för påsken

Ikväll har jag fått mitt påskris plockat och Zeke "hjälpte till". Han passade även på att skutta av sig lite när vi ändå var ute i vildmarken. Idag var det lite kyligare i luften så vår planerade tur till stranden för att låta Zeke bada benen fick ställas in.




 När vi kom hem plockade vi fram fjädrarna och alla kycklingarna. Måste ju tänka på att placera allt högt här hemma när man har en sådan buse som Zeke. Han råkade se när jag hängde upp en häxa i taket och den var han ju bara tvungen att hoppa efter och skälla.


Ringde veterinären på förmiddagen eftersom Zeke har varit halt ett tag nu. Han är sådär konstigt halt. Det kommer och går och han visar ingenting när man klämmer och känner på benet. Efter det som hände Ozzy tror jag tyvärr alltid det värsta. Fick en tid i morgon så förhoppningsvis får vi ett svar på vad det är för fel och förhoppningsvis är det inget allvarligt. Martin får följa med som stöd för jag vet inte hur jag kommer att reagera när jag kommer in på kliniken och blir påmind om allt som hänt. Kommer antagligen att kännas jobbigt. Får göra en uppdatering i morgon om veterinärens utlåtande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar