söndag 24 april 2011

Jag är en dålig människa!

Ja det här med att blogga varje dag har jag ju inte varit så bra på. Ska försöka skärpa mig på den fronten.
Senaste nytt är att det har blivit lite shoppande. Bl.a ett skrivbord, en hylla till balkongen och ett par skor. Hade inte handlat något kul på ganska länge, men nu är abstinensen stillad för ett tag.

Idag har vi även varit på kroppkaks-kalas så nu är vi mätta och belåtna. Som vanligt när det gäller familjen Söderqvist så blev det ju några timmars sällskaps-spelande också. Mycket trevligt!


När det gäller Zeke så tycker jag mig se att han haltar något mindre. Sen om det beror på den smärtstillande medicinen eller om han verkligen har blivit bättre vet jag inte, men jag hoppas på det sistnämnda. Det skulle vara bra om han frisknade till inom tre veckor. Då är det nämligen dags för hans premiär i utställnings-ringen :) Ska bli spännande, men en hel del träning ska hinnas med innan dess.
Igår var vi och inhandlade en klicker så nu håller klicker-inlärningen på som mest.
Klick-godis, klick-godis, klick-godis. Zeke tycker det är jättebra att få godis utan att behöva göra något. Det enda som krävs är ju att vänta på klicket. Så fort han fattat grejen ska vi börja träna på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar