onsdag 27 april 2011

Tillbaka till verkligheten

Idag var det då dags för att pallra sig iväg till föreläsning igen efter ledigheten. Kan ju inte påstå att jag var så där hemskt taggad. Hade ju kommit in i det där med att gå och lägga mig sent och sova så länge på morgonen som jag fick för Zeke. Han hade faktiskt lärt sig att sova lite längre under de här lediga dagarna. Eller ja.. första försöket att väcka mig brukar ske ca kl. 05, men då är jag inte så sugen på att gå upp så han får vackert somna om. En dag fick jag sova ända till kvart i nio!!! Det är lycka!
Tiden kommer att gå snabbt fram till sommaren känns det som. Det rullar på sjukt snabbt i skolan. Innan juni ska jag genomföra ett projektarbete, skriva ett annat arbete och sen dugga på det. Förutom det här är det ju givetvis andra inlämningsuppgifter som ska in och även seminarier. Man blir lite smått less när man måste läsa över 100 sidor om dagen i en bok utan bilder och färg skriven på naturvetenskaplig engelska. Men det SKA gå!! Frågan är bara hur jag ska ha ork kvar till Zekes träning. Snart börjar ju Husses högsäsong på företaget också så han har inte heller så mycket tid och ork över. Får helt enkelt klämma in lite träning då och då när lusten faller på :) För träning behövs verkligen. Ibland betér han sig som en riktig liten odåga. Men om man vågar jämföra med Ozzy så lärde han sig mycket själv om vad som var accepterbart beteende. Dock är det ju mycket som måste tränas in.
Har kört en hel del med klickern nu. Först undrade Zeke vad det var för jäkla grej jag höll på med. Att man ska behöva lyssna på den grejen innan man får godis, det verkar ju konstigt tyckte han. När han väl fattade att klick betydde att godis kommer så ville han inte sluta. Han blev mycket mer engagerad i träningen än han varit innan. När jag lägger undan klickern svansar han fortfarande runt benen på mig och provar olika saker han kan bara för att få höra klicket och få godis. Duktig pojke :)

Ego :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar