torsdag 15 november 2012

Dagens aktivitet

Idag blev det en tur till fårhagen för lite hopp och lek. Zeke och jag var där igår också, men idag var husse med så då blev det lite extra kul för då kan man ju springa och gömma sig medan den andra håller i Zeke. Vilken fart han får när han ska leta upp den försvunna personen. Det blev även lite träning på att man måste hålla koll på flocken när man är lös. Annars kanske någon försvinner bakom ett träd. Han fattade det riktigt bra!
 
 
Jag skrev ju för några dagar sedan att vi skulle träna på städning. Måste erkänna att det gått sådär bra. Tömde leksakskorgen och använde bara en leksak, de andra stängde jag in. Hade godis i fickan som jag skulle belöna med. Tanken var att jag skulle få honom att ta leksaken i munnen, gå fram till korgen och när leksaken var över korgen skulle jag ge honom godisen så att han släppte leksaken. Problemet var att han kände lukten av godis och koncentrerade sig bara på att leta upp källan till lukten. Leksaken ville han absolut inte ha i munnen. Efter en stunds försök fick vi lägga ner, men jag ska försöka fler gånger. Vill verkligen att det här ska fungera. Man blir bara så frustrerad när han gör allt annat än det man vill och då är det inget bra läge att träna.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar