måndag 12 november 2012

Inspiration!

Jag har många gånger känt att det i huvudet är tomt på idéer när det gäller aktivering av Zeke. Vit herdehund är ju en ras som kräver ganska så mycket av just aktivering. Det kan lätt bli tjatigt att göra samma saker om och om igen och då kan man behöva lite ny inspiration.
 
Det var så turligt att min systerson sålde jultidningar och då skulle ju jag vara snäll och köpa något av honom så att han skulle få presenten han ville ha från förlaget. Ganska snabbt hittade jag något intressant som jag bestämde mig för att köpa; en bok om just aktivering.
 

Boken ger tips på olika saker man kan lära hunden och saker man kan göra med hunden. Där står även stegvis hur man ska bära sig åt för att få hunden att nå målen. Hittade en aktivitet som jag tror att vi ska börja med att träna på. Det blir så stökigt här hemma när Zeke har lekt med alla sina leksaker och vore det då inte smidigt om man med ett kommando kan få hunden att städa undan efter sig? Det är just detta vi ska träna på. Vi får väl se om vi lyckas. Tror det kommer bli en rolig utmaning.
 

 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar