torsdag 29 november 2012

Bättre sent än aldrig

Bloggen föll i glömska. Inser att det var ett tag sen jag uppdaterade här så jag får väl ta mig i kragen. Den största anledningen är att jag inte riktigt haft tid. Det är mycket plugg som gäller just nu. Åtta inlämningsuppgifter har lämnats in, ett projektarbete färdigt och ett som bara saknar diskussionsdelen. Det gäller att hålla ångan uppe. I eftermiddag får jag ta en paus för då bär det av till skolan. Har inte varit där sedan i juni så det känns lite konstigt. Det är dock bara ett möte jag ska på idag. Det ska informeras om vårens stundande examensarbete och det gör mig lite nervös faktiskt. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om och det är väl snart dags att bestämma sig och börja planera för att det ska gå smidigt till när man väl börjar arbeta med det.
 
Det pratas om att det eventuellt kan komma snö i helgen och jag hoppas innerligt på att det kan komma någon centimeter. Det räcker. Vore ju mysigt när det är första advent och dessutom är jag fruktansvärt trött på att torka smutsiga och blöta hundfötter flera gånger om dagen. Sen har vi ju det här med mörkret. Vissa dagar (som idag till exempel) tycks det aldrig bli ljust. Det känns som om det är kväll hela tiden och då kommer tröttheten. Alla lampor får tändas för att man ska kunna se något inomhus. Nä, lite snö skulle göra gott för både hundfötter och trötthet.
 
Zeke tycker att jag är fruktansvärt tråkig när jag bara pluggar hela dagarna. Han är iallafall duktig på att säga till och visa vad han vill göra. Han har flera gånger visat att han vill ha godis i diverse aktiveringsleksaker och givetvis får han ju det då. Det värsta är dock när han lurar mig att han behöver gå ut. Jag anser att när en hund går till dörren och tydligt visar vad den vill så måste man ta ut den. Nu har ju dock Zeke kommit på det här och det används tydligen även när han egentligen inte behöver rastas. Det blir ett sätt för honom att få mig att ta en paus och göra något roligt med honom. Igår visade han att han ville gå ut bara två timmar efter att vi varit ute. Jaha tänkte jag, han kanske är dålig i magen. Det var bara att ge sig ut i regnet, men väl ute så ville han bara leka. Inte ens en kiss lyckades han åstadkomma. Smart hund det där!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar