torsdag 8 november 2012

Totalt hopplöst!

Vaknade med ett gott humör idag, men det ändrades snabbt när man öppnade datorn. Blir så fruktansvärt irriterad!
 
När man pluggar på distans och endast har mycket lite kontakt med läraren så är det ju väldigt viktigt med tydliga instruktioner. Vi skulle skriva projektarbeten antingen individuellt eller i grupper om två. Jag valde att arbeta i grupp eftersom jag tycker det är kul att diskutera resultaten med någon annan. Båda två ville få projektet klart i god tid innan inlämningen eftersom vi har en hel del andra uppgifter också. Inlämning är om två veckor, men vi var färdiga redan för en vecka sen och mycket nöjda över vårt arbete. Så kom då smällen! Idag skickar läraren ut info om att man ska lämna in eget skrivet projekt individuellt trots att man arbetat i grupp. Skulle inte den här informationen varit ute redan vid start? Detta betyder ju att arbetet vi gjort i stort sett är värdelöst. Det går inte att ändra om allt för att undvika plagiering. Nu kanske vi blir tvunga att skriva nytt projektarbete på två veckor. Totalt hopplöst! Skickade ett väldigt argt mail till läraren i fråga och inväntar svaret med spänning.
 
Idag var tanken att jag skulle börjat med en inlämningsuppgift som ska vara inne nästa vecka, men nu tror jag inte att jag vågar det. Får väl vänta några dagar och se om det kommer upp ändrad information om uppgiftens innehåll.
 
Nu har jag iallafall fått spy lite galla över det här. Kanske kan jag få tillbaka det glada humöret framåt eftermiddagen.
 
Zeke är på lekhumör idag. Konstant får man kasta frisbeen över vardagsrumsgolvet så att han fångar den i luften. Han har blivit riktigt duktig på det. Tyvärr får ju trågolvet ta en del stryk!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar