måndag 10 december 2012

Vilket vinterväder det blev!

Helgen har mest inneburit snö. Zeke vill helst vara ute och leka i snön hela dagarna, men det vill inte jag eftersom det varit så fruktansvärt kallt. För cirka två veckor sedan hade det bara frusit på någon enstaka natt. Annars var det runt fem plusgrader om dagarna, vilket är behagligt. Helt plötsligt når termometern aldrig upp till plusstrecket utan håller sig runt -10 och ibland neråt -15. Det är för kallt! Kroppen har inte hunnit ställa om sig till kyla eftersom det gick så snabbt.
 
Under helgen blev det två rundor till fårhagen så att Zeke skulle få springa av sig ordentligt. Han hade jättekul, men jag ville helst åka hem och mysa med duntäcket.
 




 
Under natten blev snön påfylld igen. Vet inte exakt hur mycket snö vi har nu, men under morgonens promenad såg jag att när Zeke gick i snön (som han alltid gör för på vägen kan man ju inte gå), skrapade hans mage i snön och det såg ut att vara riktigt tungt att få fram benen. Bra träning kanske?
 
Enligt nyheterna har vi Klass 1-varning och det kunde komma ytterligare 25 cm snö under dagen. Där fick jag för att jag önskade mig snö!
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. En riktigt God Jul & Ett Gott Nytt 2013 önskar vi er / Marre Rasmus & Ice.

    Härliga bilder hos er som alltid ;)

    Kramiz

    SvaraRadera