måndag 23 januari 2012

Då var det bestämt..

Zeke kastreras den 2:a februari. Jag tror att det blir bäst för alla parter. Eller jag hoppas det iallafall. Har läst en hel del om problem som kan uppkomma efter kastrering, men vi får ta den risken. Zeke behöver lugna ner sig så att han får ett mer harmoniskt liv. Vi kan ju ändå aldrig avla på honom. Vad Zeke själv tycker vet jag inte, men jag hoppas att han håller med.

Någon tid för röntgen hade de inte denna månaden, men eventuellt kan de röntga honom samma dag som kastreringen så att han slipper bli sövd två gånger. Han har ju redan varit nedsövd ett antal gånger så det vore ju skönt om han slapp det ytterligare en gång. Kan de inte göra det samtidigt får vi boka en tid så fort som möjligt. Det skulle ju egentligen redan varit gjort.


2 kommentarer:

  1. Tänk på att vetrinären utfärdar ett intyg att han efter 6 mån ålder har normalt utvecklade testiklar" Läs Svenska kennelklubben/utställninsregler /punkt 13" ifall du vill tävla eller ställa ut honom i framtiden / Mvh Evaliz

    SvaraRadera
  2. Det ska jag absolut göra! Tack för tipset!

    SvaraRadera