tisdag 31 januari 2012

Fisknördarna

Det är just vad Martin och jag är. Vi skulle nog kunna ha hur många akvarier som helst.. Om vi nu hade fått plats med fler. Den dagen vi köper hus ska vi ha en stor källare fylld med akvarier. Sen skulle jag vilja anlita någon som kunde byta vatten i alla dessa akvarier, för det är ju det tråkiga med det hela. Just nu har vi "bara" nästan 800 liter vatten som ska skötas minst en gång i veckan.

När vi var på semester hände något med det ena akvariet så mina sju Frontosor dog. Jättetråkigt eftersom jag haft vissa av dem i 3,5 år och de var riktigt stora. Det tog emot att köpa nya fiskar och att dessutom byta art. Frontosor är inte så lätta att få tag i så det fick bli några andra. Nu har de nya fiskarna bott hos oss i en vecka och de har redan växt halva sin storlek. De är helt galna i mat så jag tror inte att de fick så mycket mat i djuraffären.

Här kommer lite bilder på de nyinflyttade. Sex stycken Vieja Synspila (amerikanska ciklider) blev det.




OBS! Inte min fisk, men så här ser de ut som vuxna, 35 cm.
Sen har vi ju den här gamla fisken som verkar överleva det mesta. Både att komma undan Martins stora rovfisk, Idefix, och den överlevde dessutom vår semester.


Martins rovfisk ja.. Vad ska man säga om den? Den är stor och jag är rädd för den :) Det är en Redtail Catfish som vi haft i ungefär 1,5 år. Han har nog växt 30 cm på den tiden. Han verkar aldrig sluta växa och han kräver en stor havsräka om dagen. Zeke gillar att sitta och titta på honom.






Jaja, det blev ett helt inlägg om bara fiskar, men jag säger ju att vi är fisknördar :)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar