måndag 30 januari 2012

Mycket i huvudet just nu.

Ja, det är en enda stor röra i mitt huvud. Labrapporter, labförberedelser och en stundande tenta. Inget drömläge precis.
Var i skolan en sväng på förmiddagen och åkte sen direkt ut till hagen där jag mötte Emmy. Vi släppte hundarna en stund och nu sitter jag och pluggar. Zeke ligger på soffan och sover så allt har gått enligt mina planer. Man måste ju trötta ut honom för att få vara i fred när man ska plugga. Problemet är bara att jag också blev trött så jag hoppas att inte hjärnan har stängt av sig helt.

Igår var det den 29:e januari. Samma datum för tre år sedan föddes en kull med sex underbara valpar på Strandkungens kennel på Öland. Idag lever bara fem av dem. Ozzy var den som hade oturen att råka ut för det ofattbara. Vi var de som hade oturen att mista en underbar familjemedlem. Igår ägnade jag många tankar åt honom. Man undrar hur han hade varit och sett ut om han levt idag. Han hade ju varit vuxen. Tankarna snurrade när jag gått och lagt mig och det tog flera timmar innan jag lyckades somna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar