torsdag 13 oktober 2011

En stunds avkoppling

Så otroligt skönt. Skrev klart min labrapport och skickade in den idag så nu tar jag en liten paus. Idag hade jag laboration igen, vilket innebär en ny labrapport, men lite ledig måste man ju vara innan man påbörjar den. I morgon är det nämligen dags för det.

Zeke har använt sin nya aktiveringsleksak två gånger idag och han tycker att det är såå kul och han är väldigt duktig. Jag tyckte ju att den verkade svår, men nu känns det som att han skulle behöva en med högre svårighetsgrad. Det är ganska skönt att det finns sådana saker för ibland vet man inte riktigt vad man ska hitta på med honom. Han behöver ju få använda hjärnan lite ibland.

I morgon ger vi oss iväg för en helg på landet idag. Det tycker vi alla tre är jätteskönt. Jag tänkte passa på att lägga ett spår eller kanske till och med två. Zeke verkar gilla det för han spårar allt möjligt. På morgonen tex då vi ska gå ut och Martin har gått till jobbet ett par timmar innan, då får han en jädra fart ute på gräsmattan med nosen i backen och han skulle nog kunna spåra upp honom ända till jobbet. Vi får helt enkelt ge oss ut i skogen lite mera. Synd bara att han slet sönder sin fina spårsele.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar