onsdag 12 oktober 2011

Hipp Hipp Hurra!

För idag är det Zekes 1-årsdag!!
Detta firas med paket och tårta.

Att öppna paket och demolera kartonger har
Zeke alltid varit duktig på.

I kartongen gömde sig ett aktivitetsspel som vi givetvis var tvungna att
prova direkt. Jag trodde inte att han skulle vara så smart så att han fattade
vad han skulle göra, men tji fick jag! Han kunde direkt!

Efter lite aktivering var det dags för födelsedags-smörgåstårtan.
Trots lite utsortering av det han inte tyckte om, så verkade han uppskatta maten.


Tänk att en så liten hund kan bli så stor på bara ett år. Det är ju helt ofattbart och inte undra på att han drabbats av växtvärk. Han har ju inte haft det så lätt med alla veterinärbesök, men jag hoppas verkligen att hans andra levnadsår blir betydligt trevligare.


När han var liten, ja då fick han plats att sova i en kattsäng och alla
leksakerna var jättestora.

Kaxig är nog Zekes mellannamn tror jag för det har han
varit ända sedan han var liten. Som på den här bilden t.ex
då jag precis sagt till honom att det inte är tillåtet att bitas
i fötterna. Till svar fick jag ett rejält skall.



Nu ska vi fortsätta firandet med lite mys i soffan. Zeke blev rejält trött efter att ha kämpat med aktiveringsleksaken.



2 kommentarer:

  1. Iko & jag önskar brorsan Grattis på 1 års dagen. En del har det förspänt ser vi, tårta ;-)
    Här blev det en leksaks groda, spår och grisöra :-)

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis på 1 års dagen Zeke och håller verkligen med matte om att dom kommande åren blir bättre än det första och att ni kan slänga "klippkortet" hos vetrinären. Kramiz mormor Evaliz

    SvaraRadera