söndag 23 oktober 2011

Underbart är kort

Varför går helgerna så fruktansvärt fort för? Man hinner ju aldrig med allt man tänkt.
Igår var det 30-årsfest x2 och det var mycket trevligt med god mat. Idag var man trött, trots att jag inte drack en droppe eftersom jag körde. Zeke har också varit trött idag. Och olydig. Jag tänkte att han skulle få springa runt i trädgården och leka hela eftermiddagen. Zeke hade dock andra tankar om det hela. Han hittade kossorna på andra sidan åkern så vips var han där och skällde. Korna blev ju givetvis nyfikna och kom fram till stenmuren. En ko sträckte fram huvudet och Zeke gjorde likadant. När de luktat på varandra blev Zeke lite rädd så han backade undan och fortsatte skälla. När jag väl fått bort honom därifrån så upptäckte han att på den andra åkern fanns det ju nyskiten kobajs och det var ju tydligen väldigt mumsigt. Jag vet att det är jättenyttigt med koskit, men jag tycker inte om tanken på att bli pussad av honom sen. När jag fått bort honom från koskiten sprang han bakom garaget och tog sig ett gyttjebad. Sen var jag INTE glad på honom kan jag säga! Jag fick tag í honom, tvättade av geggan och sen fick han hålla sig inne så det blev lite lugn och ro. Det är ganska skönt med vinter ändå; när kossorna är inne i ladan, ingen koskit finns och geggan är frusen så att han är ren när han varit ute.

I fredags bokade vi vår efterlängtade resa till Thailand. Det blir avresa på nyårsafton så nu behöver man inte oroa sig över hur man ska fira in det nya året. Det gör vi med champagne på flygplanet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar