onsdag 1 februari 2012

Sista dagen

Idag är det sista dagen som Zeke kan titulera sin pojke. I morgon blir han könlös. Usch vad hemskt det låter! Jag har tvivlat flera gånger, men till slut kommit fram till att det blir bäst så här.
Ikväll har han duschats. Jag vet inte om det behövdes egentligen, men innan hans andra operationer blev vi ombedda att duscha honom så det var väl lika bra att göra det. Han tycker inte om det, men efteråt blir han jätteglad och sprallig. Det känns väl skönt då antar jag.

Jag har kommit på att Zeke inte har någon matlust på morgonen. Innan trodde jag att det berodde på torrfodret som han inte tyckte om, men han äter inte jättebra med färskfoder till frukost heller. Man får ge honom maten flera gånger och till slut muta honom med godis i maten.Då äter han om man har tur.. Annars kräks han lute senare. På kvällen däremot tycker han det är gott med färskfoder så bytet av foder var ändå bra.

I morgon ska han lämnas till djursjukhuset vid åtta på morgonen och sen får vi inte hämta honom förrän kvällen. Det kommer kännas tomt här hemma eftersom jag ska vara hemma hela dagen. På fredag får husse vara hemma med honom på förmiddagen när jag är i skolan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar