fredag 17 februari 2012

En ny vända på djursjukhuset

Idag på förmiddagen hade jag tenta. Huvudet var fullt med namn på konstiga enzymer och strukturer av aminosyror och reaktioner. Detta tillsammans med en massa reaktionssteg i bl.a citronsyracykeln, glykolysen, glukoneogenesen, glukolysen, Betaoxidationen m.m, m.m. Tror inte jag behöver förklara hur slut jag är i huvudet nu när allt är uttömt.

Sen var det dags för ytterligare ett besök på djursjukhuset den här veckan. Var ju där i förrgår också så det börjar bli lite tröttsamt nu. Det var nämligen så att igår när Zeke vaknade så hade han gul-grön gegga inne i ögonvrån i ena ögat. Tänkte inte så mycket mer på det än att jag skulle hålla koll på det. Idag på morgonen när jag klev ur duschen möttes jag av en hund som gned tassen över ögat gång på gång och det var rött och svullet. Av erfarenhet så vet jag att ser det ut så här på en fredag så är det lika bra att gå till veterinären innan helgen. Annars blir det riktigt dyrt och vi ska dessutom åka till mamma och pappa över helgen.
Fick en tid i eftermiddags och det konstaterades att han med sannolikhet har fått ögoninflammation. Infärgningen av ögat såg bra ut. Vi fick en salva så nu ska vi ta den i ögat i fem dagar och Zeke tycker INTE om det. Han hatar att bli pillad på i huvudet och framförallt i öronen och ögonen. Vi ska dock vinna den kampen så att han blir bra i sitt öga.

Köpte en ny sort Glucosamin idag som ska vara bra för hans stackars ben. Kostade skjortan gjorde det. 440 kronor och den påsen varar i en månad. Det blir några tusen på ett år det, men kan det förlänga hans liv så är det ju självklart värt det.

På tal om att kosta pengar. Efter alla våra besök på djursjukhuset så är det inte så konstigt att de har råd att bygga en ny klinik :) Det var det första jag tänkte på när jag läste om ombyggnaden.

Som sagt så ska vi åka ut till landet idag så nu måste jag packa. Hoppas vi kommer fram hela. Martin ska nämligen övningsköra med mig som handledare :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar