söndag 5 februari 2012

Slappardag

Idag är vi trötta. Igår var vi på fest och det blev ganska sent så det är inte många knop som blivit gjorda idag. När jag vaknade i morse var klockan tio så då fick jag snabba mig ut i köket och fixa Zekes medicin som han skulle haft två timmar tidigare. Jaja, han sov ju så han kan ju inte ha känt någon smärta så det var nog ingen fara.
 Den enda ansträngningen var att gå in till stan för att hämta bilen. Efter den promenaden slocknade Zeke i soffan. Igår lekte han lite med Joline, trots att jag vet att han inte skulle det egentligen. Hoppas bara att han inte fått någon bakterie i såret nu. Får hålla koll på det de närmsta dagarna. Han tyckte ju att det var så roligt och det är inte så lätt att hålla de två hundarna i separata rum. Vi hade koll på dem när de lekte iallafall.

När ska detta oväder sluta egentligen? Igår var det -22 grader och det snöade till och från hela dagen. Idag är det nog bara -10, men det är tillräckligt. Det räcker med snö också för den delen. Zeke tycker däremot att det är toppen med snö. När man är ute och går med honom går han alltid brevid vägen i den höga snön. Det är ju visserligen bra för det ger ju träning med höga benlyft.

Hela kvällen ska jag ligga i soffan och glo på tv. Det känns så skönt att inte behöva plugga. Tar lite ledigt idag eftersom jag hade tenta igår. I morgon kör jag igång med plugget igen.


Även Zeke blir trött av att vara på fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar