lördag 25 februari 2012

Sköna lördag

Dagen började med att Zeke och jag tog sovmorgon. Husse hade jobbat i flera timmar när vi gick upp. Zeke är så rolig för varje morgon kryper han upp i sängen bredvid mig och lägger sitt huvud på kudden. Sen ligger han så i en timme eller två tills det är dags att gå upp. Han tar verkligen över husses plats när han gått till jobbet.

När vi vaknat till var det dags för bakning. Jag provade att göra en mjölkchoklad-cheesecake som jag aldrig gjort innan. Den smakade vi av för en stund sen och den var god, men väldigt mättande.
Efter bakningen bar det av ut till hagen där vi bestämt träff med Joline och co. Hundarna sprang och busade och vi människor njöt av vårsolen som var riktigt skön idag. Jag tror till och med att hundarna blev lite varma av allt bus för de hittade en snöhög som de slängde sig i för att svalka sig.

Efter hagen blev det en otippad tur till Kosta, eftersom Martin ringde och sa att vi var tvungna att leverera varor dit. Martin har ju inget körkort än så jag var ju tvungen att följa med. Jag gav honom dock ett ultimatum; om vi skulle åka ända dit så måste jag ju få gå och titta i affärerna när vi ändå var där. Det var han ju såklart tvungen att gå med på :) Blev lite shopping av barnkläder eftersom Martin blev farbror för några dagar sen och jag köpte lite plastväxter att dekorera här hemma med. Tittade även på glas, men kunde inte bestämma mig för vilka vi skulle börja samla på.

Zeke har blivit lite knäpp. Jag har aldrig haft några som helst problem med att klippa klorna på honom tidigare. Så länge han får godis framför näsan så har det gått hur bra som helst och jag har aldrig klippt honom i pulpan. Ikväll ville han dock inte alls. Klorna på framtassarna gick bra, men de där bak fick jag absolut inte röra. Då ville han inte ligga still och det hjälpte inte vad jag än gjorde. Jag vill ju inte tvinga honom för då kommer jag aldrig mer att få klippa klorna. Han vann helt enkelt, men bättre det än att han tycker att det är obehagligt nästa gång. det ska ju vara kul att få klorna klippta. Vet inte vad det tog åt honom, men jag ska iallafall se till att vässa kloklipparen om nu det skulle vara felet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar