onsdag 22 februari 2012

Ingen rolig läsning!

Idag fick vi brev. Det var röntgenresultatet från SKK. Det hade ju kunnat vara rolig läsning, men när jag såg brevet knöt det sig i magen. Jag slet iallafall upp det och domen var: kraftiga benpålagringar på ena frambenet och måttliga benpålagringar på andra frambenet. Detta stod som anteckningar, men resultatet löd ED 3.
Vad det gäller höfterna så fick han HD Grad B. Det var ju inget toppenresultat, men jag är nöjd med B eftersom det ändå betyder att han har normala höftleder.

Idag har jag varit hemma med Zeke och pluggat. Vi tog en paus för en stund sen och åkte ut till hagen för att leka lite. Det var väldigt uppskattat av pojken även om det inte fanns någon annan hund att leka med där. Nu ligger bara snön kvar fläckvis så det var lite lättare att ta sig fram i hagen nu än när det var två decimeter snö. Problemet är bara att isen är lömsk. Vet inte hur många gånger jag varit på väg att halka de senaste dagarna. Resultatet är att jag har ont i hela kroppen för att jag har sträckt mig så konstigt.

Jag har kommit in i någon sorts inredningsperiod. Jag vill köpa en massa saker och sitter och kollar på nätet flera gånger om dagen. I flera år har jag tyckt om grått, svart, vitt och beige. Det gör jag fortfarande, men jag är inte lika anti färger som jag varit tidigare. Jag har kommit på att man blir glad av färger så nu kollar jag in inredningsdetaljer i alla möjliga kulörer. Köket har redan fått ett inslag av turkost som är min favoritfärg. Jag har planer på att sovrummet ska få detaljer i en mörklila ton (vad nu Martin säger om det). Vardagsrummet får nog bli utan färg, ska bara ha lite mer silvrigt och datorrummet/pluggrummet klurar jag fortfarande på. Det kan ju hända att DHL-lastbilen får ta en sväng till runt Stagneliusgatan framöver :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar