torsdag 26 april 2012

5 dagars "ledighet"

Ikväll njuter jag lite. Jag behöver inte gå till skolan på fem hela dagar. Bäst av allt är att slippa labbet i fem dagar. Det är kul att vara i labbet, men det tråkiga är att för varje dag man är där så ska en labbrapport skrivas och det är inte lika kul. Helgen måste jag dock ändå ägna åt projektarbete och labbrapportskrivande. Rapporten som ska skrivas i helgen handlar om epitelceller från livmodern på en kinesisk hamster som vi odlat fram, tillsatt cytostatika och sen räknat.

Förutom att jag ska plugga i morgon så tänkte jag hinna med andra lite roligare saker. Balkongen skulle behöva en uppfräschning nu när det fina vädret förhoppningsvis snart kommer. Lite nya krukor måste inhandlas så att mina blommor jag odlat inne får komma ut och växa till sig. Sen ska ju så klart Zeke få lite egentid med mig. Det blir nog en runda ut till hagen och om vädret tillåter så åker vi dessutom till någon skogsväg och promenerar. Ska jag hinna med allt detta i morgon så gäller det att komma upp i tid. Labbrapporter tar massor av timmar att skriva.

Nästa vecka väntar en överraskning för Zeke. Då får han nämligen ett nytt kontor. Han kommer förmodligen att yla bak i bilen när vi kör förbi de gamla lokalerna eftersom han kommer tro att jag glömde svänga in till husse. De nya lokalerna ligger nämligen bara ett par hundra meter bort. Jag undrar hur han kommer att reagera. Han är lite som jag; vi gillar inte drastiska förändringar. Nu känner han ju sig trygg på sitt gamla kontor och där har han ju sina rutiner. Förhoppningsvis så vänjer han sig snabbt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar